Workshops

Voor Biodanza is geen enkele danservaring nodig. Je beweegt op jouw eigen manier en binnen de mogelijkheden en grenzen die je zelf wilt aanhouden. In de dans maak je contact met jezelf, de ander en de groep. Biodanza is moeilijk te ‘begrijpen’, het is een systeem om te ‘beleven’. De werkelijke betekenis komt tot uitdrukking in de ervaring.

Donderdagavond vanaf 19.45 uur. Inloop vanaf 19.30 uur. Een workshop duurt ongeveer anderhalf uur. De laatste donderdagavond van de maand staat open ter kennismaking voor geïnteresseerden.

De eerste keer dans je gratis mee. Daarna is het € 30,- per maand..Als je wilt helpen anderen te interesseren in Biodanza vinden we dat fantastisch en daar stellen wij natuurlijk ook iets tegenover.

De Fontijn

We dansen in de speelzaal van basisschool De Fontein. Het adres is Maasstraat 29 in Lelystad.

16 Tips voor Biodanza:

  1. Wij dansen op blote voeten. Als je dit om welke reden dan ook niet wilt of kunt draag dan zachte dansschoentjes of antislipsokken. Draag je aangepast schoeisel? Dan kan dat ook, als je het alleen binnen draagt.
  2. Zorg dat je lekker fris en schoon bent en gebruik deodorant.
  3. Gebruik liever geen (of zo weinig mogelijk) parfum.
  4. Als je rookt, zorg dan dat jij je tanden hebt gepoetst en je handen niet naar nicotine ruiken.
  5. Draag schone, frisse kleding. Als je erg transpireert neem dan een extra t-shirts mee, zodat je kan wisselen. Dit mag je in de zaal doen.
  6. Draag lekker zittende kleding. Een riem en strak zittende spijkerbroek kunnen je belemmeren in je bewegingsvrijheid.
  7. Grote armbanden, horloges, ringen en oorbellen kunnen jou of anderen in de weg zitten.
  8. Trek laagjes kleding aan, zodat je wat uit kunt doen als je het warm krijgt.
  9. Neem waardevolle spullen mee de zaal in. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor vermissing of beschadiging van goederen, voor letsel of schade in welke vorm dan ook, voortvloeiend uit of ten gevolge van deelname aan de workshops.
  10. Als je fysieke klachten hebt, medicijnen gebruikt of een psychiatrisch verleden hebt, of onder behandeling bent, neem dan vóóraf contact met ons op om de mogelijkheden en risico’s te bespreken; Voor vragen zijn we natuurlijk ook te bereiken via: ron@hartegroeten.nl
  11. Hou rekening met de grenzen van de ander en geef duidelijk je eigen grenzen aan (je bent zelf verantwoordelijk voor jezelf, wat je doet en wat je overkomt);
  12. Sta jezelf toe om te zijn wie je bent (binnen de context van de oefeningen). Door jezelf te uiten, blijf je in contact met jezelf;
  13. Er wordt niet gesproken tijdens en tussen de oefeningen om het hoofd meer rust te geven en het effect van de oefeningen te maximaliseren;.
  14. Laat je meevoeren door de flow van de workshop en heb vertrouwen in de kundigheid van de docent en wat hij of zij aanbied.
  15. Zorg goed voor jezelf, reguleer je zelf, luister naar je lichaam en je gevoel.
  16. Dans in afstemming anderen. Zodat iedereen er van kan genieten.